19 Νοε 2013

Τροφές & Συμβουλές για Υγιές Δέρμα!



 
Καθημερινά το δέρμα μας χάνει εκατομμύρια νεκρά κύτταρα, περίπου 30 με 40 χιλιάδες κάθε λεπτό. Στην διάρκεια όλης μας της ζωής αυτό αντιστοιχεί σε 18 κιλά νεκρών κυττάρων δέρματος!

Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας αφού το δέρμα διαρκώς παράγει νέα κύτταρα τα οποία αντικαταστούν αυτά που έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο της ζωής τους.
Σε μια περίοδο 30 ημερών έχουν αντικατασταθεί όλα τα κύτταρα και το δέρμα μας αποτελείται ξανά από νέα!

Τι μπορούμε να κάνουμε και τι μπορούμε να τρώμε ώστε να βοηθάμε αυτή την φυσική διαδικασία ανανέωσης του δέρματος και να έχουμε όσο γίνεται καλύτερο αποτέλεσμα και μια λαμπερή υγιή εμφάνιση?

 
Όντας το μεγαλύτερο όργανο του σώματος μας το δέρμα παίζει μια σειρά από κρίσιμους ρόλους στην διατήρηση της υγείας μας όπως:


  • Κρατά τους επιβλαβείς οργανισμούς μακριά από το εσωτερικό του σώματος.
  • Βοηθά στην ρύθμιση των υγρών και της θερμοκρασίας του σώματος.
  • Αποβάλλει τις τοξίνες που βρίσκονται στον οργανισμό.
  • Παρέχει προστασία στο σώμα από τραυματισμούς και πτώσεις σαν ένα φυσικό μαξιλάρι.

Το δέρμα λειτουργεί από μόνο του τόσο τέλεια ώστε να καθαρίζει από μέσα προς τα έξω, αν η διατροφή και ο τρόπος ζωής είναι σωστός. Για να επιτυγχάνεται αυτό πρέπει να υπάρχει μια ισχυρή και σταθερή ροή αίματος. Το αίμα είναι αυτό που θα φέρει τροφή στα κύτταρα προκειμένου να δημιουργηθούν καινούρια.

Τρώγοντας τροφές πλούσιες σε νερό (ιδίως φρέσκα λαχανικά και φρούτα) επιτυγχάνετε καλύτερη κυκλοφορία του αίματος και έτσι δίνετε στον οργανισμό και επομένως και στο δέρμα, το νερό, τις βιταμίνες, τα μέταλλα και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για την δημιουργία νέων κυττάρων.

 
Τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι αναμφισβήτητα η ομάδα τροφών που μπορεί να δώσει μεγάλη ποσότητα υγρών και παράλληλα μεγάλη πυκνότητα θρεπτικών συστατικών. Επίσης τροφές πλούσιες σε ωμέγα 3 λιπαρά οξέα και φλαβονοειδή. Πρόκειται για τροφές που και αυτές θα βελτιώσουν την κυκλοφορία του αίματος προς τα κύτταρα του δέρματος.

Τροφές πλούσιες σε ωμέγα 3 είναι : σπόροι λιναριού και λινέλαιο, καρύδια, σπόροι κάνναβης, βιολογικά αυγά, λιπαρά ψάρια (σαρδέλες).

Τροφές πλούσιες σε φλαβονοειδή είναι : καρποί goji, εσπεριδοειδή, σπανάκι, λάχανο, σπαράγγια, όσπρια, ωμό κακάο.

Η βιταμίνη Α είναι ίσως το πιο σημαντικό ιχνοστοιχείο για την υγεία των κυττάρων του δέρματος και θα την βρείτε στα κίτρινα και πορτοκαλί λαχανικά όπως τα καρότα, γλυκοπατάτες, κολοκύθες και στα πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι.

 
Επιπλέον, μην εκτίθετε το δέρμα σας σε πολύ κρύο ή πολύ ζεστό περιβάλλον, μην κάνετε πολύ καυτά μπάνια και ενυδατώστε το με φυσικά υλικά όπως το λάδι καρύδας.

 
Ελαχιστοποιήστε την χρήση χημικών καλλυντικών, μακιγιάζ, αρωμάτων και άλλων ειδών προσωπικής περιποίησης, γιατί περιέχουν πλήθος από τοξικές χημικές ουσίες. Ένα δέρμα καλυμμένο με τέτοιες ουσίες δεν μπορεί να κάνει τις λειτουργίες αποτοξίνωσης και αυτοκαθαρισμού του. Τέλος η αλήθεια είναι πως όσο λιγότερα πράγματα βάζετε στο δέρμα σας τόσο πιο όμορφο και υγιές είναι και βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.



Υγειοφάγος 

 

  


 
Photo credit: Bennyboy218 / Foter.com / CC BY-ND

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου